Famili Centrum Diagnozy i Terapii
W ramach prowadzonych działań terapeutycznych możemy skontaktować się z przedszkolem lub szkołą dziecka, żeby przekazać zalecenia, które zapewnią naszym podopiecznym kompleksową opiekę oraz wsparcie.
Jesteśmy przekonani, że kluczem do budowania wartościowych relacji z dzieckiem i efektywnego wspierania jego rozwoju jest posiadana przez opiekunów wiedza. A zatem zadaniem psychoedukacji jest poszerzanie jej oraz dostarczanie konkretnych narzędzi do skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami wychowawczymi, co wspiera budowanie pewności siebie na tym obszarze. Naszym celem jest zwiększenie kompetencji rodzicielskich poprzez naukę o potrzebach jakie mają dzieci na poszczególnych etapach rozwoju. Dostarczamy opiekunom praktyczną wiedzę oraz narzędzia, które pomagają skutecznie realizować ich obowiązki rodzicielskie.
Temat spotkania w ramach psychoedukacji może dotyczyć rozwoju emocjonalnego i poznawczego dzieci, sposobów radzenia sobie z trudnymi zachowaniami oraz metod wspierania dzieci w starciu z wyzwaniami przedszkolnymi i szkolnymi. Podczas jego trwania omówimy dowolne zagadnienia związane z rozwojem dziecka, jego zachowaniem i ewentualnymi trudnościami wychowawczymi. Takie spotkanie to również czas na wyjaśnienie wszelkich wątpliwości dotyczących diagnozowania dziecka i działań terapeutycznych.
W Centrum diagnozy i terapii famili psychoedukacja prowadzona jest przez wykwalifikowanego psychologa-diagnostę, co jest gwarancją profesjonalizmu. Dzięki temu każdy opiekun otrzymuje indywidualnie dostosowaną wiedzę, która stanowi solidną podstawę do dalszych kroków i ewentualnych interwencji terapeutycznych.
Wystawiamy opinię psychologiczną do żłobka, przedszkola, szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej, dotyczącą np. gotowości szkolnej, specyficznych trudności w nauce, konieczności dostosowania wymagań edukacyjnych.
ADOS-2 to protokół obserwacji objawów autyzmu, określany jako złoty standard diagnozy autyzmu na świecie. Podczas badania diagnosta proponuje pacjentowi kilkanaście wspólnych aktywności i tematów rozmowy, prowokujących pacjenta do określonych zachowań społecznych.
Badanie to pomaga diagnozować osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) już od pierwszego roku życia, a także młodzież i dorosłych. Składa się ono z pięciu modułów przeznaczonych dla pacjentów w różnym wieku i o różnym poziomie rozwoju ekspresji językowej. Na podstawie obserwacji certyfikowany diagnosta ocenia różne aspekty zachowania, wpisujące się w jedną z pięciu kategorii: język i komunikacja, wzajemność w interakcjach społecznych, zabawa/wyobraźnia, zachowania stereotypowe i sztywne zainteresowania, inne zachowania odbiegające od normy. Badanie trwa około godzinę. Podczas diagnozowania małego dziecka w pokoju zawsze obecny jest znajomy opiekun.
ADOS-2 jest narzędziem szczególnie przydatnym dla rodziców, którzy chcą rozpocząć diagnostykę swojego dziecka w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, a także dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie autyzm. Wyniki są przedstawiane w formie opinii razem ze szczegółowym wyjaśnieniem i dalszymi wskazówkami postępowania. Stanowią one konkretną, potwierdzoną informację na temat tego, jakie objawy ze spektrum autyzmu występują u diagnozowanej osoby oraz czy posiadane przez pacjenta umiejętności są zgodne z normami dla danej grupy wiekowej. Jeśli diagnosta zaobserwuje odstępstwa od owej normy, to jest to przesłanką do postawienia diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz wskazanie do dalszej opieki psychologicznej i psychiatrycznej.
W Centrum diagnozy i terapii famili badanie wykonywane jest pod okiem wykwalifikowanego psychologa-diagnosty, co świadczy o profesjonalizmie i uwiarygadnia cały proces. Diagnosta, dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalnemu przeszkoleniu, potrafi nie tylko prawidłowo przeprowadzić test, ale również dokładnie zinterpretować jego wyniki. Dzięki temu każde dziecko otrzymuje indywidualnie dostosowaną opinię, która stanowi solidną podstawę do dalszych kroków i ewentualnych interwencji terapeutycznych.
SB5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji (przede wszystkim w grupach specjalnych).
Test odpowiedni jest dla osób od drugiego do siedemdziesiątego roku życia (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Test oparty jest o najbardziej aktualną teorię inteligencji CHC. Niewerbalna skala IQ opiera się na pięciu niewerbalnych podskalach (rozumowanie płynne, wiedza, rozumowanie ilościowe, przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne, pamięć robocza). Używa się jej do diagnozy osób słabosłyszących, a także osób z zaburzeniami komunikacji, autyzmem, trudnościami w nauce, poważnym uszkodzeniem mózgu, władających językiem polskim jako obcym oraz w przypadku wystąpienia afazji lub udaru, które negatywnie wpływają na zdolności językowe jednostki. Werbalna skala IQ składa się z pięciu werbalnych podskal, odnoszących się do każdego z pięciu czynników. Wykorzystuje się ją przeprowadzając badanie skalą pełną, a także w specjalnych przypadkach podczas badania osób z osłabionym wzrokiem czy niepełnosprawnych ruchowo.
Średni czas przeprowadzenia testu SB5 wynosi od 15 do 90 minut, w zależności od stosowanej skali i wieku pacjenta. Jest to kluczowe badanie, niezbędne do oceny potencjału rozwojowego dziecka oraz jego potrzeb edukacyjnych. Użyteczne zarówno w diagnozowaniu dzieci o wybitnych zdolnościach intelektualnych, jak i osób z niepełnosprawnością w tym zakresie. Jest to również powszechnie stosowany test, umożliwiający identyfikację specyficznych trudności w uczeniu się, takich jak dysleksja (trudności w nauce czytania i pisania) czy dyskalkulia (trudności w rozumieniu i wykonywaniu operacji matematycznych). Poprzez szczegółową analizę wyników w poszczególnych obszarach wskazuje konkretne obszary, w których dziecko może potrzebować wsparcia. Dzięki temu nauczyciele, terapeuci oraz rodzice mogą lepiej zrozumieć unikalne zdolności i potrzeby dziecka, co jest nieocenionym wsparciem w planowaniu indywidualnych ścieżek edukacyjnych i terapeutycznych. SB5 jest również cennym narzędziem do monitorowania postępów dziecka, ponieważ oferuje możliwość śledzenia zmian w jego rozwoju intelektualnym w określonym przedziale czasowym.
W Centrum diagnozy i terapii famili badanie wykonywane jest pod okiem wykwalifikowanego psychologa-diagnosty, co świadczy o profesjonalizmie i uwiarygadnia cały proces. Diagnosta, dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalnemu przeszkoleniu, potrafi nie tylko prawidłowo przeprowadzić test, ale również dokładnie zinterpretować jego wyniki. Dzięki temu każde dziecko otrzymuje indywidualnie dostosowaną opinię, która stanowi solidną podstawę do dalszych kroków i ewentualnych interwencji terapeutycznych.
Moxo to obiektywne narzędzie wspomagające diagnozę ADHD, które mierzy rzeczywiste reakcje badanego. Pozwala ocenić skuteczność terapii oraz zastosowanych leków, może być wykonywany wielokrotnie w różnych odstępach czasu, a wyniki pomiarów pozwalają jednoznacznie ocenić efekty podjętego leczenia. Dzięki temu wspomaga on nie tylko samą diagnozę, ale także planowanie oraz modyfikację terapii.
Moxo, jako jedyny w Polsce, zawiera dystraktory symulujące rzeczywiste warunki środowiskowe. Zastosowano w nim innowacyjny i unikalny w skali świata system dystraktorów: wizualnych, dźwiękowych oraz mieszanych (o różnym stopniu nasilenia). Test został zweryfikowany w międzynarodowych badaniach naukowych. MOXO zapewnia dokładne pomiary wszystkich czterech podstawowych objawów ADHD – nadruchliwości, zaburzeń uwagi, czasu reakcji oraz impulsywności.
Zaleceniem do przeprowadzenia testu MOXO jest postępowanie diagnostyczne w kierunku ADHD lub innego typu zaburzenia czy deficytów uwagi. To również bardzo skuteczne i obiektywne narzędzie do sprawdzania, czy prowadzone leczenie (farmakologiczne, psychologiczne) przynosi oczekiwane rezultaty. Badanie MOXO trwa kwadrans i składa się z ośmiu segmentów.
W Centrum diagnozy i terapii famili badanie wykonywane jest pod okiem wykwalifikowanego psychologa-diagnosty, co świadczy o profesjonalizmie i uwiarygadnia cały proces. Diagnosta, dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalnemu przeszkoleniu, potrafi nie tylko prawidłowo przeprowadzić test, ale również dokładnie zinterpretować jego wyniki. Dzięki temu każde dziecko otrzymuje indywidualnie dostosowaną opinię, która stanowi solidną podstawę do dalszych kroków i ewentualnych interwencji terapeutycznych.
Diagnoza funkcjonalna, czyli badanie profilu psychoedukacyjnego, ma na celu określenie poziomu funkcjonowania dziecka w poszczególnych sferach rozwojowych w oparciu o normy rozwojowe. Oceniany jest rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Określane są mocne i słabe strony dziecka, ze wskazaniem na deficyty oraz potencjał rozwojowy. Doskonale nadaje się ono do konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci wymagających wspomagania rozwoju.
Uzyskane wyniki wykorzystywane są do konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci w wieku od 6 miesięcy do 12 lat. Na proces diagnostyczny składają się następujące elementy wywiad z rodzicami, obserwacja swobodnej zabawy dziecka z rodzicami, obserwacja kierowana dziecka, przekazanie wyników diagnozy w formie omówienia. Po zakończeniu procesu diagnostycznego rodzic otrzymuje szczegółowy raport z przeprowadzonego badania.
W Centrum diagnozy i terapii famili badanie wykonywane jest pod okiem wykwalifikowanego psychologa-diagnosty, co świadczy o profesjonalizmie i uwiarygadnia cały proces. Diagnosta, dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalnemu przeszkoleniu, potrafi nie tylko prawidłowo przeprowadzić test, ale również dokładnie zinterpretować jego wyniki. Dzięki temu każde dziecko otrzymuje indywidualnie dostosowaną opinię, która stanowi solidną podstawę do dalszych kroków i ewentualnych interwencji terapeutycznych.
Jest to test opisowy przeznaczony do pomiaru zachowań związanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Obejmuje szeroki zakres zachowań powiązanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, takich jak problemy w zakresie umiejętności komunikacyjnych, deficyty uwagi, trudności w kontaktach z rówieśnikami i z dorosłymi. Uwzględnia on również kryteria diagnostyczne ASD, wynikające z klasyfikacji zaburzeń DSM-IV. Kwestionariusz pozwala dodatkowo diagnozować deficyty w zakresie uwagi, czego nie obejmują główne osie diagnostyczne klasyfikacji zaburzeń DSM.
ADOS-2
Oferujemy usługę diagnozy w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu wykonywaną testem ADOS-2 przez certyfikowanego diagnostę, tzw. złoty standard diagnozy autyzmu. Więcej informacji pod numerem telefonu 721 97 97 94.
Możesz skontaktować się z nami również przez formularz kontaktowy.